donderdag 14 september 2017

Muisjes #2 - Kerst 2017

Mijn vorige muisjes-kaart was er nog een met een zelf-gecreëerde muis op basis van de egel-stans van Eline Pellinkhof, Marianne Design. Maar... in de septembercollectie van Marianne Design zat een echte muizen-stans, jeeeeej! Die belandde uiteraard in mijn tas toen ik twee weken geleden op de knutselbeurs in Den Bosch was (P.S. als je benieuwd bent wat ik nog meer kocht: op mijn Instagram postte ik het shopresultaat van de beurs).


Ik maakte gelijk twee kaarten met de lieve diertjes, uiteraard met het nieuwe bijpassende designpapier. I love it! Voor het eerste kaartje gebruikte ik de muisjes die naar elkaar kijken en kleedde ze aan als mannetje en vrouwtje.


Op de tweede kaart gebruikte ik het muisje dat recht vooruit kijkt en gaf haar een schattig jasje aan. Ze staat klaar om een dikke knuffel uit te delen, vandaar de tekst-stempel. Deze kaart is gebaseerd op de sketch van Cheerful Sketches (zie onderaan deze blogpost).


Hieronder zie je beide kaartjes nog even samen op de foto:


Ingrediënten voor deze kaarten:
- Basiskaart rood en kraft
- Designpapier: Marianne Design - Eline's Berry Christmas
- Stans muisje: Marianne Design - Eline's Mice Family COL1437
- Stans muizenkleertjes: Marianne Design - Eline's outfits COL1438
- Stans hart: Marianne Design CR1351
- Stans sneeuwvlokken: Marianne Design CR1335
- Stempel tekst 'Christmas Hugs': Marianne Design - Eline's Christmas Hugs EC0148
- Stempel tekst 'Dikke Kerstknuffel': Marianne Design CS0979
- Glitterpapier wit
- Fineliner zwart
- Plaksteentjes

Sketch van Cheerful Sketches
Uiteraard passen de kaartjes ook weer mooi bij het idee van 52 weeks to Christmas, waar ik trouwens afgelopen week in de top 3 stond :).

BewarenBewaren

17 opmerkingen:

  1. Wat zijn die muisjes lief! Hele leuke kerstkaarten maakte je er mee.
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuke kerstkaartjes! Die muisjes zijn inderdaad top! Ik heb meteen ook even je instagram account gezocht, was namelijk heel benieuwd wat voor moois je nog meer gescoord had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaarten met deze muisjes. Ga er binnenkort ook mee aan de slag. Eerst mijn tafel wat opruimen want met aç die kleine stukjes...
    Fijne avond
    Nancy DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Linda wat een super lieve muizen! Zo mooi gedaan!! Ook nog gefeliciteerd met je top 3 notering!!
    Groetjes Suzan
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave kaarten heb je gemaakt. Die muisjes zijn zo leuk Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een dotjes zijn het toch die muisjes....'
    hele leuke kerstkaartjes.

    fijne avond liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk! Ik heb de muizenset (3 x Collectables) en het papier ook in huis, maar nog niet gebruikt. Maar wel weer inspiratie, dankzij jou, dankjewel! Gezellig dat je er weer bij bent bij 52WTC en proficiat met je top 3 notering. Je Santa kaartje was erg tof!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk deze lieve kaarten Linda. Alles is zo mooi uitgewerkt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een paar heel leuke kaarten met die schattige muizen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo lief deze muisjes. Echte kerstmuizen.
    Super leuke kerstkaarten heb je er mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke muizenkaarten! dankjewel voor je deelname bij Cheerful sketches. groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een top kaartjes heb je gemaakt met de muisjes!
    Ze zijn ook zo schattig!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel lief deze kerstkaartjes Linda...zo schattig met die muisjes erop ...en die sketch ook prachtig uitgewerkt..
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC
    DTCheerful Sketches

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super kaarten Linda!!! Bedankt voor je inspiratie, de muisjes liggen klaar om verwerkt te worden ondertussen.
    "k Heb je aankopen nog even bewonderd: Leuk, jij kan wel weer even verder.
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Linda,

    Wat leuk te lezen. Ik was er ook weer en heb de stansen van mn tante ook al ingepikt om te gebruiken haha.
    Ze zijn leuk en jouw uitwerkingen ook super!
    Ik las iets verder terug dat het je goed afgaat de zwangerschap, Fijn!
    Je zat weer niet stil op knutsel gebied leuk hoor!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie uitwerking van de schets, Linda...wat een schattig muisje!
    Dank je wel voor je deelname bij Cheerful Sketches.
    Je kaartje met de 2 muisjes is ook een plaatje!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Gezellig dat je mijn blog bezoekt (of zelfs volgt). Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, deze lees ik met veel plezier. Bedankt en tot snel weer!

Liefs,

Linda

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.