zaterdag 3 maart 2012

Kaartenevolutie

Als ik mijn huidige kaarten vergelijk met die van tien jaar geleden, dan is er wel heel wat veranderd. Zelfs al wanneer ik kijk naar mijn kaarten van een half jaar geleden, kan ik zeggen dat ze wel geëvolueerd lijken!

Deed ik voorheen een uurtje (maximaal!) over een kaart en draaide dit voornamelijk om een leuk 3D-plaatje uitkiezen, uitknippen en op een kaart in bijpassende kleur te plakken. Tegenwoordig doe ik wel een aantal uur over het maken van een kaart. Eerst een mooi plaatje kiezen (zowel 3D als iets anders), deze uitknippen, en dan begint het: welke kleur past erbij als achtergrondkaart, welke leuke achtergrondvellen heb ik en welke passen hiervan dan weer bij het plaatje?.. heb ik nog leuke stickers/ stempels/ bloemetjes/ etc. etc.?
Vaak begin ik met een hele stapel van allerlei spullen die matchen qua kleur. Dan maak ik een sortering en bekijk ik voorbeelden die ik van andere blogs heb opgeslagen om wat inspiratie op te doen. Het is een ware compositie die dan gemaakt wordt. Wat gebruik ik en wat niet? Wat plak ik waar? Een heerlijk proces om me op te storten en even aan niks anders meer te denken.
Eigenlijk zijn het nu meer scrapkaarten die ik maak dan 3D-kaarten, al maakt dit er vaak wel onderdeel vanuit.

Hieronder een aantal recente voorbeelden van resultaten uit dit kaartenproces.


Een van mijn favoriete kaarten qua kleur. Ik heb nog een andere kaart gemaakt in deze leuke kleuren, maar die post ik later (i.v.m. mogelijke lezer van deze blog voor wie die kaart bestemd is). De meeste spullen die ik voor deze kaart gebruikt heb komen van Action (achtergrondjes, knipvel/-blok Janneke Brinkman) en Boekenvoordeel (stempel Hartelijk Gefeliciteerd en stempelinkt). Ik ben sowieso fan van deze beide winkels als het om knutselspullen gaat. Erg leuke dingen te koop tegen een zeer betaalbare prijs! Daarnaast bestel ik stansjes via Marktplaats, omdat ik de investering van een Cuttle Bug (of dergelijk apparaat) en de verschillende mallen te groot vind.

Omdat ik weer wat nieuwe knutselspullen gekocht had, waaronder deze achtergrondvellen (Action) en de hartjesstempel (Boekenvoordeel), wilde ik deze natuurlijk uitproberen. Wat mij betreft is het een lekker vrolijke voorjaarskaart geworden. Het knipvel is van Janneke Brinkman (3D-blok van Action). De kanten plakrand van Xenos vind ik ideaal! Het past bijna overal bij en het is heel gemakkelijk dat het al plakt! Verder ben ik ook fan van de Pearl Drop Maker. Hiermee kun je de kaart zo leuk maken, die kleine pareltjes maken het helemaal af!

Een tijdje geleden vond ik een soortgelijk vogelhuisje op een voorbeeldkaart. Vergeef me dat ik niet meer weet op welke site/blog ik dit gezien heb. Maar ik vond het zo'n leuk idee, dat ik zelf aan de slag ben gegaan met mijn liniaal. Het duurde even voordat ik de goede vormen had, maar ik vind het huisje snoezig geworden! Leuk detail: het papier voor het dakje en de onderkant van het huisje gebruikt heb, komt van een cadeautasje van de Starbucks die mijn ouders van hun vakantie in Thailand meegenomen hebben. Verder ben ik verliefd op de houten bloemetjes die ik bij Xenos vond (ook verkrijgbaar in vlinders, sterretjes en vogeltjes)! De strik heb ik gemaakt van organzalint, met een mooie parel-brad (ook bij Xenos) in het midden. Laat de lente maar beginnen!

Lekker zoetsappige meidenkaart! Een groot aantal van mijn vriendinnen (inclusief ikzelf) zijn fan van High Tea en cupcakes, dus een van hen kan ik hier vast eens blij mee maken. Het knipvel dat ik gebruikt heb hiervoor is van Marjoleine.com. Het labeltje en de knoopjes horen ook bij dit knipvel. De achtergrondvellen (zowel de gestreepte als de gebloemde) komen van Action. Het parelmoer-roze karton komt van Boekenvoordeel.


Dat was het voor vandaag.
Ik ga nog even knippen en daarna een heerlijk tv-avondje met mijn liefste en lekker lachen met Ik Hou Van Holland!

Liefs, Linda

1 opmerking:

  1. Je creaties zijn prachtig en het begint al een gezellig blog te worden. Snel maar weer een keer afspreken. Dan kan ik weer een paar ideëen van je afkijken;)

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Gezellig dat je mijn blog bezoekt (of zelfs volgt). Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, deze lees ik met veel plezier. Bedankt en tot snel weer!

Liefs,

Linda

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.